Friday 23 March 2012

KU KaGuMi DirimU..





Sahabatku,
sepanjang aku bergelar seorg REMAJA
baru kali ini aku kenaL apa itu SYABAB HARAPAN ISLAM..
apabila atmosfera TARBIAH mengubahku..
aku jadi tercari DIRI YG HILANG...


Tatkala mata menatap mereka
hati aku membuai puisi muhasabah...
Aku masih jahil dlm hidupku
aku masih mencari diriku...


Saat hati mula BERCINTA
aku diuji dengan PENCINTA
sungguh aku hampir kehilangan CINTA
tatkala DIA datangkan DERITA...


Pabila ku lihat teman-temanku
ku tertanya,
mampukah aku mengikut jejak mereka
yg sentiasa cuba menjaga hati...


" Aku bukan seperti mereka, dipandang...disanjung..dikenali...tapi AKU ADALAH AKU..aku BAHAGIA menjadi AKU...aku umpama rumput di muka bumi, kehadiranku  kurang disedari..kalian umpama awan di langit, dipandang selalu kerana keindahannya dan kelebihannya sbg awan...Namun, aku BERSYUKUR menjadi diriku...kerana Allah MEMANDANGKU...kerana Allah PENCIPTAku.."


Inilah dialog penyedap hati
yg kadangkala kecewa dgn dunia
kecewa meraih cinta
kecewa menjaga iman....


Aku mencari CINTA
mengharap cinta datang dariMU PENCIPTA
mengharap KAU memberiku kekuatan agar berjaya menjadi PERMATA
biarpun aku selalu mengeluh dan menyalahkan Mu duhai PENCINTA...


Sungguh aku mencari CINTA....

Nukilan : Syabab Az-Zahra~ Cahaya Petunjuk



No comments:

Post a Comment