Thursday 17 May 2012

Dia Yang Bernama Murabbi





Murabbi hidupku
ayah....papa..daddy...
panggilan ini sangat mesra denganmu
semesra kasihmu buat kami semua




Murabbi hidupku..ayah
aku mengasihimu...
dengan segenap rasa cinta dan kasih
kerna kau ibarat nafas keduaku


Murabbi ku..ayah
begitu kau memarahiku
itu semua adalah kerana kelemahanku sendiri
akan ku cuba perbaiki sdikit demi sedikit


Murabbi hidupku
ayah....
di kejauhan ini aku merasakan sepi hariku tanpa hdirmu
ku pandang sejenak alam fana
dan aku bertanya pada diri
bagaimana aku suatu hari nanti tanpa mu ayah..?


Murabbi ku tersayang....ayah
ku tadah tangan, memohon pada ilahi
agar cintaku padamu tidak melebihi cintaku pd Allah dan Rasul
ku bimbang kelak ku buta dengan dunia ini
hingga aku tidak bisa melepaskan dirimu pergi
menuju Tuhan yg Esa...


Murabbi cintaku
sudikah dikau andai ku lamar dirimu
kesyurga bersama...aku, dikau, ibu dan adik
kerna yg pasti di sana adalah penyatuan abadi
tiada lagi perpisahan..
tiada lg episod duka


Murabbi cintaku...ayah
pertahankan lah iman kami dengan amanah ini
didik lah anakmu emncintai mati
jauhi kami dari cinta pd dunia
kelak kami binasa bersama debu yg berterbangan..


selamatkan kami..murabbi cinta...








No comments:

Post a Comment