Monday, 7 May 2012

Impian Si Kura-kura

salam..


pada hari ini..aku belajar banyak benda....


yang banyak menyedarkan ku bahawa hnya Allah tempat bergantung....




semalam, aku mendongak langit yg mendung...tak lama kemudian hujan turun dengan lebatnya disertai dengan kilat yang hampir memanah sesiapa sahaja...


air laut bergelora dengan hebat..umpama fasa tsunami seterusnya bakal terjadi...di suatu sudut muka bumi ilahi, berdiri beberapa pejuang melaungkan azan...menyeru pertolongan ilahi...ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR...




Reda seketika..alhamdulillah..namun petir terus-terusan mengganas di dada langit...menggerunkan jiwa2 yg sedar murka ilahi pada kita...


di suatu sudut muka bumi ilahi...kelihatan beberapa syabab agama berkumpul, menyatu utuh hati2 yang mencari CAHAYA...merangka 1001 idea menghidupkan gaya hidup syariat di bumi akhir zaman....




di suatu sdut lain pula..masih lagi bertapak di tanah ilahi...aku berteleku di birai katil..memikirkan tentang hari2 yg telah aku lalui dan bakal aku lalui


peristiwa semalam menyenget di dada hati..sakit sekali...namun aku sedar bahawa kepahitan adalah rencah kehidupan..di situ ke belajar "berhenti memberi alasan"...!


hari ini..aku mendongak langit yg sma..kelihatan awan hitam mula menutupi dada langit yg membiru..


"Demi masa, seseungguhnya manusia itu dlm kerugian, melainkan orang2 yg beriman dan melakukan amal soleh..yg berpesan2 kpd kebenaran dan kesabaran.."


terlintas di benak pesanan ustaz pada malam pengajian kitab..oh, singkatnya hidup ini...masih kah aku ingin mngejarnya??/...dengn mengejar redho dan pandangan manusia..???..aku sudah ingin berhenti menjadi manusia, aku ingin menjadi hambaNYA...







Ssiapa sahaja yg pernah menyakitiku..terima kasih ku ucapkan..kerana dgn bantuan kalian, aku bertatih menuju kematangan hidup...


Sesiapa yg pernah memujiku, juga aku ucapkan trm kasih namun ku harap kalian berhentilah...4 kebinasaan utk kalian dan 2 kbinasaan utkku dgn pujian itu....bertanya lah pd ustaz mengapa krn aku tidak arif soal ini...


dan berterima kasih kpd semua...semoga kita tidak tertipu dengan dunia ini..amin..amin..amin...





No comments:

Post a Comment