Saturday, 25 August 2012

BAHAGIA SAMPAI KE SYURGA






Salam semua..(^_^)
Selamat Hari Raya….uhibbukum daiman..

Ana…tak ada ape2 nak cite sangat..smbutan raya pun biasa2 ja…

Raya kali nie terasa satu sudut dalam keluarga kosong…tempat arwah nenda tercinta…baru dijemput ilahi…T_T

Ana ambil kesempatan nak mohon maaf pada semua atas kekhilafan diri ana yang naif ini..(sungguh2 nak minta maaf)….

Ana tahu sebagai manusia, diri kita tidak terlepas dari melakukan kesilapan..kadang2 kita disakiti, dan kadang2 kita yang menyakiti….

Sahabat, kenalan, saudara seakidah..sesiapa sahaja….ayuh saling menolong…

Ana mengimpikan kita bersma berganding ke syurga Ilahi kerana ikatan ukhwah ini..biar jauh, biar tak pernah bersua, biar apa sahaja…bagi ana, nilai silaturahim ini terlalu BESAR…

Wahai insan yang 'terasa hati' dengan diri ini, ketahuilah daku juga seorang insan seperti mu…insan mana yang inginkan sengsara dalam hidupnya, pasti semua memilih bahgia…aku memilih jalan ini untuk kebahgian kita smpai ke syurga…

Maaf andai ada penulisan ana yang menyentuh sensitiviti mana2 hati…

Sungguh, ana tidak mengharapkan ia dinilai dengan sempurna Cuma ana sekadar berharap ia mampu menjadi teladan buat sahabat2 dan iktibar buat diri ana…

Maaf kan ana kerana tidak bisa sempurna…kerana ana bukan bidadari dari syurga, ana manusia dari rahim manusia…

Punya kesilapan…punya sifat kealpaan….

FAMILY…

Terima kasih kerana kehadiran kalian mengindahkan hariku…

SAHABAT ALUMNI SMKDSA DAN SKGK…

Terima kasih sudi menyerikan teratak inbox phone ku dan FB ku dgn kata2 nasihat..makin jauh, makin sayang…

SAHABAT IPG…

Kehadiran akhowat dan ikhwan banyak membuka mata hatiku…mengejar cita-cita bersama, mendalami dakwah seikhlas hati bersama kalian…sungguh ana terharu, sukar nak ungkap…uhibbukum…terima kasih…frens foreVER…

Dan   DIRI KU…
Aku bersyukur ditakdirkan roh dan jasad ini bersatu…dilahirkan dalam sebaik2 akidah…dilindungi aku dari hidup yang tiada erti…Alhamdulillah…

Dan..Cintaku…CINTAku…
ALLAH…hamba menadah tangan kesyukuran atas nikmatMU ini…ENGKAU mengajarku dalam air mata, dugaan yang kadangkala menyesakkan dada namun di situ ku temui CINTA itu…aku mungkin kecewa dengan cinta insani yang tidak pernah dapat kugapai kukuh namun aku TIDAK akan kecewa dengan cintaMU…


ALHAMDULILLAH..AKU BERSYUKUR MENJADI DIRIKU…

Duhai Pendampingku
Album : Sepotong Episode
Munsyid : edCoustic
http://liriknasyid.com


Di hatimu tersimpan cinta yang suci
Serta mendalam pernikahan dari beda dunia
Meski kau terbiasa hidup tanpa perih
Namun kau ikhlas hidup bersahaja
Namun bahagia

Reff :
Duhai pendampingku, akhlakmu permata bagiku
Buat aku makin cinta
Tetapkan selalu janji awal kita bersatu
Bahagia sampai ke surga

Maafkan aku jika tak bisa sempurna
Karena ku bukan lelaki yang turun dari surga
Ketulusan hatimu anugerah hidupku
Doakan langkah kita tak berpisah
Untuk selamanya

( Aku pun wanita Islam yang faham apa itu tarbiah...dalam jiwaku..ada impian suci ini...menjadi wanita Solehah...amin)




keadaan jalan yang sesak....28 Ramadhan

traffic terkawal la jugak

cantik...terengganu

dah sampai..nyenyak tidur...

masih sesak..jam 8pagi..Melaka



1 comment:

  1. bole tolong nyanyi lagu tu untuk saya..
    saya yang mengade-ngade..haha...
    jgn touching2 la..
    btw..takziah buat pemergian nenda..

    ReplyDelete