Thursday, 16 February 2012

Dan Bila Esok...Tiba

Tak sabar ku menanti hari esok
hari yang sangat ku tunggu
hari yg membawa turning point buat aku..insyaAllaH..


Saat ini, aku terfikir
esok, adakah aku masih bernyawa?
esok adakah seperti yg diharap?
esok...masih adakah..??






Dalam menggulung memori
aku terkenang perjalanan hidupku
sejak seawal usia kanak2 shingga skrang
apa yg aku belajar..hari demi hari..adalah pengalaman yg indah biarpun pahit


Usia remaja yg sempat aku persiakan seketika sebelum Hidayah menjengah
usia yg dibaluti kerenah nafsu
usia mencari cinta yg mengalpakan
usia yg penuh kesibukan dunia


Saat Hidayah Ilahi mengetuk mimpi
aku tersedar...owh, telah lama aku tidur lena dlm mksiat hati
aku cuba bangun semula
berbekalkan sedikit kekuatan yg belum pasti mencukupi..


Aku, pernah rebah dlm hidupku
rebah dlm ilusi fatamorgana
dibuai kelalaian dan keasyikan sehingga terlupa KEMATIAN yg makin menghampiri
Aku ingin bangun...dari dibuai mimpi...yg esok masih belum pasti


Aku, remaja yg punya impian
punya cita dan CINTA...
CITA ku...biarlah rahsia..
CINTA ku...sebenarnya, masih teraba dlm menggapai CINTA AGUNG...


Di ketika ini, aku belajar bertatih dlm suasana tarbiah
Semalam, zaman remaja yg ku buang entah ke mana
Namun pada hari ini Allah telah memberi hadiah kepadaku
TEMAN SEPERJUANGAN....yg ikhlas membantuku membuang noda silam
Alhamdulillah


Apa yg pasti...masih adakah esok untukku???








No comments:

Post a Comment