Monday 27 February 2012

Sahabat...adakah kau memahamiku?

Salam...

Teman, 
roda hidup kita sedang berputar
pusingan dosa pahala kita sedang dicatat
buku amalan kian penuh hari ke hari
amalan yg diterima serta amalan yg ditolak...


Aku,
sedang menghitung diri
aku sedang cuba mengurus hatiku yg mati
cuba membajai dengan cinta ilahi


Teman,
aku tahu engkau tak mampu meneropong jauh hatiku
aku tahu engkau insan biasa yg pasti tersalah dlm menilai
aku x salahkanmu kerna kau tersalah sangka terhadapku
kerna ku juga tak terlepas dr silap dan khilaf

Teman,
hari yg ku lalui kian tajam menikam
dugaan ilahi silih berganti
aku kucundang namun kau membangunkanku
betapa aku menghargaimu


Teman,
hati remajaku memberontak kadangkala
tapi saat yg berlalu pergi cuba ku rungkai hikamhnya
Allah sdg mengajarku menjadi hambaNya...Allah 
sdg mengajar kita


Teman, 
bimbg hatiku melihat dirimu
mengapa kau berubah
Allah sdg mengujimu
dulu ku lihat kau tak kan senang2 bergaul mesra dgn muslimin
kini, kau berbeza...akukah yg buta atau engkau yg membuta matamu..


Teman
kehebatan diri hadiahNya buatmu utk mengubah situasi dan suasana pergaulan
tapi mengapa suasana itu mengubahmu..
akukah yg silap menilai???

Kembalilah serikandi...jalan DAKWAH YG SEBENAR sedang menantimu

KAU & AKU SEDANG DI UJI...AKU MOHON KAU KUATKAN KU DAN AKU BERHARAP HADIRNYA AKU DPT MENGUATKANMU JUA...









No comments:

Post a Comment