Friday 10 February 2012

Tinggalkan Ruang Gelap itu..


Aku pernah melalui ruang gelap itu
ruang yg penuh dengan kotoran,dusta,dosa,khayalan..SEGALANYA...DOSA...


Aku pernah menapak di ruang itu beberapa ketika
lipas,semut,cicak,tikus...semua ada..


Lipas yg terkejar2 dengan urusan dunia, 24Jam...
Semut yg sentiasa mencari kemanisan dunia...sampai kena spray dengan talkin kematian sekalipun dia tak kisah....
Cicak yg asyik melekat kat dinding & suka berak merata2...umpama manusia yg bergantung harap tanpa usaha dan suka menyusahkan org lain...
Tikus?pastinya si pencuri masa yg x pernah menghargai masa...masa muda, buang mcm tu ja...masa tua,enjoy sampai habis...


Dan aku? dan nmpak cahaya torchlight...jadi aku pun keluar lah,buat apa nk tunggu dalam tempat gelap lama2...


Owh,torchlight dari Ilahi rupanya...sapa yg pegang?


Nampak samar2 wajah Mak Ayah, Family, Kawan2...dan...Sapa tue?
.......wajah aku?...diri aku?...ya, diri yg meminta aku KELUAR dari kegelapan...


TERIMA KASIH ALLAH...




No comments:

Post a Comment