Saturday, 21 April 2012

Dia Seorang Kakak

"Arggh..lapaqnya..."aku mengeluh sambil memusingkan badan ke kiri dan ke kanan di hadapan laptop.


" Plupp..."tiba-tiba mesej facebook ku berbunyi...terpapar di skrin nama seorang hamba Allah nie..


"Aik..Kak Ain..hem...rajin online..(^_^).."kataku dalam hati.


"Salam akak...buat pa?dok sorang2 nie..mai la teman..huhu.."mesej di 'send' kepadanya. Sunyi je suasana kampus hari ini, tak ramai sebab kebanyakan ikut program JPP.


"Akak pun dok sorang2 jugak nie..."laju pulak Kak Ain nie menaip, tak sampai seminit.


"Ha..elok lah tue, mai teman ana kat sini.."


"Macam mana kempen??.."


"Alhamdulillah, setakat nie ok ja.."


"Ada apa-apa yang akak boleh bantu..??.."


"Ada..akak tolong doakan kami..hehe.."


"Lain..??..tak kan doa je.."


"Ada sebenarnya tapi tak pe lah, Kak Asma akan uruskan.."


"Owh baik lah adik..(^_^).."


"Akak..lapaq..."


"Apa..???ulang.."


"Lapaqq..huhu..dua hari tak nampak nasi.."


"Ala..kesiannya..tunggu Kak Ain datang, kita makan sama-sama.."


"Eh..tak payah akak...dayah boleh topup perut la, nie ada roti kering + apa yg ada.."


"Tak pe..lagipun akak nak tengok persiapan kempen jugak..tak nak bagi akak datang ke..??huhu."


"Hem..tak lah, segan ngan akak..ok, akak hati-hati yea..jumpa di surau blok E.."


"ok..10.50pagi akak sampai.."


Plupp...pluppp...plupp....mesej dihantar dan diterima...memang panjang perbualan nie...


Ana sangat berterima kasih atas keprihatinan yang ditunjukkan oleh Kak Ain, meskipun penat namun tetap sahaja dia gagah mengatur langkah ke kampus yang sunyi nie bersama kapcai kesayangan...


Ana, harap akak sentiasa dalam lembayung keimanan..kala akak frust moga Allah bangunkan semula hatimu..kala akak 'zero' moga Allah jadikan akak 'HERO'...



Jika hendak menjadikan kehidupan ini bermakna,

maka belajarlah untuk rajin memberikan makna kepada orang lain.




Akak..terima kasih...


1 comment:

  1. Alhamdulillah ada akak yang prihatin dan sangat baik hati.. terpesona dengan sikapnya.. maap dayah sy x dpt bersama awak ketika dan saat itu...

    ReplyDelete