Friday, 4 May 2012

Sudah...!!!!

Salam...


bila aku mengimbas blogger2 lain

terutamanya kawan2 aku


aku jadi terfikir semula...


wah...jauhnye beza....


mereka..kalau rasa sunyi dari ilahi akan cuba mencari cahaya itu...


aku...kebanyakannya mengeluh la....


aku lihat mereka...


aku jadi cemburu...


entah..sukar nak ungkapkan...


aku bnyak belajar..dr insan yg bernama sahabat...


bila aku lihat kawan2 sedih, aku turut TERLUKA...


tapi sukarnya nak ungkap dgn perkataan..hnya hati yg mampu berbicara..SABARLAH  SAHABAT TERSAYANG...


Kawan2..mgkin rasa aku ni 'slamber badak'...yea la, muka 10sen tiap2 masa...


tapi..dlm hati ada taman la....sayang juga pada kawan2 cuma x reti nak tunjuk...


time aku rasa 'frust'..bertambah la 'frust' aku bila ada antara sahabat2 yg ber'suul zoon' sedangkan bukan lah niat aku nak meremehkan sesuatu perkara....


time aku kecundang...makin 'senget' kepala otak nie apabila sahabat yg diharap mampu ku luahkan rasa hati turut sama 'menembak' aku kerna satu sebab..MEREKA tak faham tapi kata FAHAM...apa nie??...hurm..


bila aku buat sesuatu benda..tak kisah la bnda apa...yg pasti ramai yg suka berprasangka sedangkan kebenarannya hnya Allah yg tahu....bukannya niat nk PULUN semua benda tapi aku nak TOLONG ringankan diaorg je...just it..memang la aku tension habis...


Tapi aku sangat bersyukur..kawan2 aku loving n caring...aku dan mereka..sama2 insan...ada salah tegur, ada masalah settle baik2...benci dan marah jgn lama2, refleksi balik punca...Allah syg org yg menyambung silaturrahim...




fiman Allah:
"Mereka yang sabar dalam musibah, kemiskinan dan ketika peperangan. Merekalah orang-orang yang benar dan merekalah orang-orang yang bertakwa - memelihara dirinya dari kejahatan". (QS Al Baqarah : 177).





"Dan taatlah kepada Allah dan Rasul-Nya dan janganlah kamu berbantah-bantahan, yang menyebabkan kamu menjadi gentar dan hilang kekuatanmu dan bersabarlah. Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar." [Al Anfaal:46]




Cumanya...aku nie...nak la berpesan pada individu2 yg mengenaliku secara maya mahupun realiti...terutama kawan2 lah...bukan kita je ada masalah dlm dunia nie, semua org ada masalah...semua org sedang diuji...SEMUA..org2 BERIMAN mendapat ujian...


cuma...ia berbeza mengikut tahap iman masing2...




kalau kamu mudah mengeluh...tewaslah sudah anak cucu adam..IBLIS SUKA ORG YG PUTUS ASA...!..


kamu dan aku...jangan la always bermasam muka bila ada problem..tahu tak??muka kita yg 'nyok' nie bakal mengubah hmpir 360drjah suasana skeliling kita...tak percaya???...lantak lah...aku ingatkan je...




kamu..aku respect kerana ilmu yg ada dlm diri kmu..tapi 'runtuh' segala kekaguman saat kau melazimkan 'marah' dan 'suul zoon' dlm dirimu....aku pun bkn smepurna tapi aku nak la jadikan korang 'role model' aku...


sebabnya, aku x sama ngan korang..jgn korang samakan...biarpun korang ckap sama je kita, tpi ada juga perbazaan 1%...tetap ada..kerna aku bkn asal dri Taman Islam...maka aku ingin mencari ISLAM itu dlm diri kmu yg sejak awal mg dah hidup dlm suasana tarbiah..jd, jgn samakan kerana kita berbeza...aku ulang, KITA BERBEZA...


"Seseorang berada di atas agama kawannya."


Jadi salahkah aku menjadikan dirimu cermin???..




Teman..last word..aku harap kalian teruskan berjuang..dlm kpayahan mana pun, kita ada Allah..apa kalian ingat aku main2 kah???,,,aku ulang, KITA ADA ALLAH..!..ALLAH.!...


Maka akan lahir KEKUATAN itu bila kita YAKIN kita ADA ALLAH..


salam syg...aku ada kamu..aku ada DIA...



No comments:

Post a Comment