Saturday 15 September 2012

PART 2 : KENA LAGI..!







PART 2: KENA LAGI..!

Ummu...berapa kali aku nak cakap kat kau...sudah lah..berhenti...kerja dakwah bukan mudah, kau bukan banyak ilmu pun....cuba kau banding diri kau dengan orang sekeliling, kau layak tak?...bagai pokok kelapa dengan pokok pisang...mana sama darjat...huh..



Hem...memang pada awalnya aku fikir macam tue...tapi lepas aku fikir, aku fikir lagi..lagi..dan..lagi....aku tak rasa rugi...aku syok ada dalam gerak kerja amar makruf nahi mungkar, aku aman....




Ceewah....dah pandai...kau aman?betul ke kau aman?...setakat mana dan sampai bila?


Setakat kemampuanku dan sampai hembusan nafas aku yang last...insyaAllah



Gerak kerja dakwah nie penat....tak da masa untuk diri, habis duit, asgment pun xsiap, kau tue yang rugi...freedom..freedom..bebaskan diri kau....



Tue sebab tak pandai time management....bukan salah dakwah...alasan semata2



Mana masa untuk diri kau...bergaya..shopping...enjoy your time....



Aku enjoy ja...aku pun bergaya dengan jubah yang tak mengundang fitnah, aku juga shopping pahala, aku pun enjoy dengan senang hati kehidupan aku tanpa maksiat....



Tapi, kau nampak kuyu tanpa make-up yang menawan, baju yang grand...perhiasan2 yg memukau...kau tak nak ke?


Kuyu ke?tipu lah kau nie..aku fresh & white je....natural....baju aku grand apa, sekurangnya aku cukup kain...perhiasan aku jilbab aku la...cantik lagi, menutup lubang2 fitnah....


Huh....satu hari kau akan menyesal tak guna masa muda dengan baik...


insyaAllah tidak..^-^

AKU TAK AKAN PUTUS ASA ANAK ADAM..!!!

KAMI TAK AKAN PUTUS TAWAKAL & PENGHARAPAN PD ALLAH WAHAI KETURUNAN IBLIS...



No comments:

Post a Comment