Friday 14 September 2012

AKU DIRIKU-PART 1








Ummu...buat apa kau buat benda baik?bukannya ada orang hargai pun. Kalau adapun sekejap je pastu mereka akan lupa.



Aku yakin Allah menilai walaupun manusia tidak menghargai...



Apa kau fikir mereka tidak akan mengkhianatimu?dalam persahabatan kau...
Apa kau fikir masih ada erti 'ikhlas' dalam diri mereka?
Mulut memang pandai berkata2...dalam perbuatan tak pernah diaplikasi...


Aku yakin mereka adalah SAHABAT aku sampai syurga
Kalau mereka menyakitiku, itu adalah lumrah dalam ukhwah kami...
Aku lebih malu pada diriku, apakah aku ikhlas?mungkin mereka lebih mulia di sisi Ilahi berbanding diriku....aku mensyukuri nikmat ini...


Kau terlalu kuno ummu...lebih baik kau happy2 time nie, kau kawan la dengan orang2 yang mana ikut zaman, orang2 yg boleh bawa kau ke tempat2 fun...rugi kau pilih berkawan dengan orang yang hanya tahu 'berceramah' siang malam, dah la tak up-to-date..apa faedah kau dapat?


Ya..memang aku kuno..kerna aku lebih melihat ada kehidupan lebih 'power'. 'fantastic','wonderful' di negeri akhirat....aku tak rugi memilih mereka..sungguh!!!...aku lebih berani membawa ISLAM bersama mereka...aku kenal PERJUANGAN bersama mereka...kau SALAH!!!


Ah.!..ummu..ummu..kesian engkau...bukankah kau selalu terluka?...kau lupa asal kau?...kau tak malu dengan masa silam kau?dosa-dosa kau?...jangan berangan nak jadi baik...guna akal sikit kawan,...


Aku ingat...kerana ada dosa lalu lah, sekarang aku bangkit untuk padam kannya..dan kau pun bodoh juga, dosa aku tiap2 hari ada...dalam sedar mahupun tak sedar...tapi ALLAH SWT janji dalam AL-QURAN yang DIA akan ampunkan dosa2 hambaNYA...aku yakin...maka aku pilih untuk menyucikan diri..


Hurm...suci konon...kau yakin ke ALLAH ampun?...cuba kau tengok dalam FB, kawan2 kau yang dah MAJU sekarang..gambar2 romantik...kau tak teringin ke?...yang kau nie aku perasan asyik tundukkk memanjang, cakap sepatah je ngan lawan jenis kau...kasar pulak tue...mana ada la orang laki yang nak anak dara jenis engkau nie...dok bagi tazkirah 24jam...tak bosan ke?


Bosan amendenya..bagus lah tue..memang tujuan aku pun tak nak menggedik...mestilah ALLAH ampun, kau kenal ALLAH dengan baik tak?TAK KENAL MAKA TAK CINTA...tak pe, aku tunggu yang HALAL, lagi romantiiik..!!...


Eeeleeh....mana kau tahu, bercinta pun belum..try la dulu..baru komen...kawan2 kau sekarang nie, jangan2 mereka pernah pandang 'hina' engkau, yea lah...mana tahu kan...hahaha...kau tak laku?...ngaku je la...



Eeleeh....pandai2 pulak dok ngata kat kawan2 aku...tue la, derhaka lagi pada ALLAH, busuk betul corak pemikiran 'devil' engkau nie..nafsu lawwamah..!...tak mengapa andai tak laku, janji aku tak langgar perintah ALLAH...


Haaah...penat cakap ngan engkau...aku tak akan pernah biar kau aman dalam kebaikan..aku akan datangkan penyakit was2 dalam tindakan kau, aku kan suntik 'suulzon' dalam jiwa engkau...aku akan tayang slide duniawi kat depan engkau..kau akan tergoda..kau akan kalah ummu...hahaha



AKU ADA ALLAH...HANYA DIA TEMPAT AKU BERGANTUNG...HANYA DIA DESTINASI YANG AKU TUJUI...
BIAR SUSAH, BIAR LELAH, BIAR TERKORBAN...
AKU PILIH JANNAHNYA..!!!
AKU PILIH SUSAH DUNIA BERBANDING SUSAH AKHIRAT..!!!


Kita tengok dan lihat....




INNI TAWAKALTU ALALLAH...







INGATLAH ANAK ADAM..MEREKA TAK PERNAH PUTUS ASA...



MINTALAH PERLINDUNGAN DARIPADA ALLAH...SELALU

No comments:

Post a Comment