Sunday 3 February 2013

Hadiah dari Allah

Salam....

Terasa naif sekali diri ingin melempar entri kali ini..

Aku rindu padamu duhai insan mulia, Nabi saw...cintamu membuatkan diriku dimuliakan pada saat ini, hadirmu membuatkan diriku mendapat ketenangan bila mana darjat hawa diangkat...

Ya Nabi, kini aku mengenali perjuanganmu, kini aku merasai lelahnya mengajak manusia kembali kepadaNYA....

Kini aku merasai penatnya menjaga diri dan hati dari kejahatan diri sendiri...musuh yang paling utama adalah diri kita...

Wahai Nabiku..saat diri terasa lemah, aku mengingatkannya bahawa perjalanan semakin singkat...

Saat diri terasa ingin mengalah, aku ingatkan detik kau mensyafaatiku....insyaAllah....

Saat aku ingin berundur, aku terkenang kan dikau wahai Rasul...perjalananmu, perjuanganmu, pengorbananmu....

Saat terasa hati lemah sekali dengan mainan perasaan, ku putarkan zikir cinta agar aku tidak rebah sebelum sampai ke garisan akhir...

Saat tayangan dunia menyaksikan Palestin, Syria dan sahabatku di negara lain...ku lihat darah mereka mewangi di bumi sana, aku cemburu...aku juga ingin darahku tumpah fisabilillah....jihad kita sama namun berbeza medannya..

Saat kecantikan diangkat..aku cemburu juga,...cemburu pada muslimah2 terdahulu yg mana kecantikan mereka dinilai dengan akhlak..kini,ikhwan lebih menilai yg fana...aku jadi gelisah, sedikit sekali mencontohi mu duhai Nabi....

Saat semakin berleluasa maksiat, ulama dicaci dicerca...aku ketakutan...bimbang diriku akan ditanya apakah sumbanganku dalam mencegahnya?....Duhai pewaris para Anbiya, aku bersama mu...insyaAllah...

Duhai Tuhanku Allah...duhai cintaku Allah..duhai rinduku Allah....duhai pendampingku Allah..

Engkau MAHA TAHU apa yang sedang bergelojak hebat dalam jiwaku...aku rindu, rindu syahid dijalanMU..saat laluan itu Kau buka luas, memberi peluang kepadaku, aku sahut....nAMun ku bimbang, langkahku akan penat, jiwaku akan sempit,..dan aku mendapat jawapan direct dariMU, perjuangan itu PAHIT sayang, kerna syurga itu MANIS...

aku tersenyum dalam tangisan...senyum, senyum, dan senyum..mataku menangis namun hatiku gembira...kebimbangan KAU ubati, betapa syurga itu hadiah untuk kami....

USAH BERBICARAKAN TENTANG PERJUANGAN JIKA TAKUT RISIKO...










No comments:

Post a Comment